Facturen en betaling

Uw vaste netbeheerkosten betaalt u via uw energieleverancier. Eenmalige kosten, betaalt u wel aan ons.
Vrouw met tablet aan tafel in woning

Voor welke werkzaamheden betaalt u altijd vooruit?

  • Heraansluiten
  • Wijzigen aansluiting (simpele verzwaringen/verlichtingen die direct ingepland kunnen worden)

Betaalt u deze werkzaamheden niet vooruit? Dan plannen wij de werkzaamheden ook niet in. 

Voor welke werkzaamheden ontvangt u een factuur voordat de werkzaamheden starten?

  • Nieuwe aansluiting
  • Verwijdering aansluiting

Deze factuur ontvangt u 4 weken voor de door u opgegeven wensweek.

Voor welke werkzaamheden ontvangt u een factuur nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd?

  • Slimme meter
  • Verplaatsing aansluiting
  • Wijziging aansluiting (wanneer het gaat om een niet simpele verzwaring/verlichting)
  • Herzegelen

Deze factuur ontvangt u ongeveer 4 weken na de werkzaamheden.

Informatie over de betalingstermijn

  • Factuur
    Wij vragen u de factuur altijd binnen 14 dagen te betalen.
  • Herinnering
    Lukt dit niet, of is de factuur aan uw aandacht ontsnapt? Dit kan natuurlijk gebeuren. Daarom ontvangt u na de verstreken termijn kosteloos van ons een herinnering. U heeft dan nog 10 dagen om de factuur te betalen. Is de factuur na de herinnering niet voldaan? Dan moeten wij helaas wel extra kosten in rekening brengen. 
  • Aanmaning 
    Aan de aanmaning zijn kosten verbonden van €15,-. U krijgt 9 dagen de tijd om de factuur én de aanmaningskosten te betalen.
  • Laatste betaalmogelijkheid 
    Stel, u bent niet in staat om na de aanmaning te betalen. U krijgt dan een laatste betaalmogelijkheid. Helaas moeten we hier €50,- aan incasso kosten bij in rekening brengen. U krijgt hiervoor 6 dagen de tijd.
  • Afsluiten en deurwaarder 
    We willen het natuurlijk niet zover laten komen. We stellen u nog in de gelegenheid om schuldhulpverlening in te schakelen. Als we niets van u horen moeten wij helaas overgaan tot afsluiting van de toevoer van energie.

Meer weten?