Facturen en betaling
Uw vaste netbeheerkosten betaalt u via uw energieleverancier. Eenmalige kosten, betaalt u wel aan ons.
Voor welke werkzaamheden betaalt u altijd vooruit?
- Heraansluiten
- Wijzigen aansluiting (simpele verzwaringen/verlichtingen die direct ingepland kunnen worden)
Betaalt u deze werkzaamheden niet vooruit? Dan plannen wij de werkzaamheden ook niet in.
Voor welke werkzaamheden ontvangt u een factuur nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd?
- Slimme meter
- Een nieuwe aansluiting
- Verwijdering aansluiting
- Verplaatsing aansluiting
- Wijziging aansluiting (wanneer het gaat om een niet simpele verzwaring/verlichting)
- Herzegelen
Deze factuur ontvangt u ongeveer 4 weken na de werkzaamheden.
Informatie over de betalingstermijn
- Factuur
Wij vragen u de factuur altijd binnen 14 dagen te betalen. - Herinnering
Lukt dit niet, of is de factuur aan uw aandacht ontsnapt? Dit kan natuurlijk gebeuren. Daarom ontvangt u na de verstreken termijn kosteloos van ons een herinnering. U heeft dan nog 10 dagen om de factuur te betalen. Is de factuur na de herinnering niet voldaan? Dan moeten wij helaas wel extra kosten in rekening brengen. - Aanmaning
Aan de aanmaning zijn kosten verbonden van €15,-. U krijgt 9 dagen de tijd om de factuur én de aanmaningskosten te betalen. - Laatste betaalmogelijkheid
Stel, u bent niet in staat om na de aanmaning te betalen. U krijgt dan een laatste betaalmogelijkheid. Helaas moeten we hier €50,- aan incasso kosten bij in rekening brengen. U krijgt hiervoor 6 dagen de tijd. - Afsluiten en deurwaarder
We willen het natuurlijk niet zover laten komen. We stellen u nog in de gelegenheid om schuldhulpverlening in te schakelen. Als we niets van u horen moeten wij helaas overgaan tot afsluiting van de toevoer van energie.
Meer weten?
Bij een aanvraag zijn er drie mogelijkheden.
- Uw aanvraag is eenvoudig: u ontvangt direct een betaallink en de mogelijkheid een afspraak met de monteur in te plannen. U heeft al betaald dus u ontvangt later geen factuur meer.
- Uw aanvraag heeft aanvullende werkzaamheden nodig: u ontvangt een bevestigingsmail en we gaan aan de slag met de voorbereiding. Als we klaar zijn met het werk ontvangt u een factuur.
- Uw aanvraag gedaan bij meerdere netbeheerders. U ontvangt voordat we aan het werk gaan een factuur van ons, én van de andere netbeheerders.
Mocht een betalingsachterstand ontstaan, dan helpen wij u graag. Bijvoorbeeld via een versneld incassotraject. Zo voorkomt u dat uw schuld verder oploopt. Neem hiervoor contact met ons op.
Neem contact met ons op als u slechts tijdelijk niet in staat bent uw factuur te betalen. Het is beter dit zo vroeg mogelijk te melden. Misschien komt u in aanmerking voor een betalingsregeling.