Schadehulp
Ga eerst na of u het volgende heeft gecontroleerd:
- U heeft eerst contact opgenomen met uw verzekeraar om te controleren of de schade wordt vergoed.
- U claim gaat niet over een compensatievergoeding na een stroom- en/of gasstoring.
Wanneer komt u niet in aanmerking?
Slechts enkele gevallen komen in aanmerking voor een schadevergoeding. U komt niet in aanmerking voor een vergoeding als:
- U schade heeft na een geplande onderbreking van stroom of gas. U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van voorzorgsmaatregelen bij gepland onderhoud.
- U schade heeft die niet door ons komt. Bijvoorbeeld schade door blikseminslag, schade als gevolg van graafwerkzaamheden van aannemers, schade als gevolg van stroomonderbreking veroorzaakt in het landelijke transportnet.
Lees ook de algemene voorwaarden voor consumenten, MKB en grootzakelijk die hierop van toepassing zijn.
Meer weten?
U kunt overwegen een noodstroom aggregaat te huren of te kopen, die u aanzet als de stroom uitvalt. De kosten zijn voor eigen rekening. Laat u goed informeren over welk aggregaat u nodig heeft.
Met goede (verloop-)stekkers of stekkerdozen kunt u waardevolle apparatuur (computers, TV, geluidsapparatuur, keuken-inbouwapparatuur, productiemiddelen) beschermen tegen beschadiging. Met andere duurdere middelen kunt u uw apparatuur ook volledig te beveiligen tegen blikseminslag. U kunt zich daartoe laten adviseren door een deskundige.
U krijgt binnen 8 weken een eerste inhoudelijke reactie op uw schadeclaim. Heeft u na 8 weken nog geen reactie ontvangen? Maak dit kenbaar door te reageren op de mail van onze claimafhandeling onder vermelding van het claimkenmerk.
Reageer op de mail van onze claimafhandeling onder vermelding van het claimkenmerk.