Tips bij storingen en werkzaamheden
Meer weten?
Het Nationaal storingsnummer (0800-9009) is een landelijk nummer dat u kunt gebruiken voor het melden van een gaslucht, stroom-, gas- of meterstoring in het energienet. U heeft dan direct contact met uw netbeheerder. Na de melding komt uw netbeheerder (in dit geval Liander) zo snel mogelijk in actie om de storing op te lossen. Het nummer is 24 uur per dag gratis bereikbaar.
Ruikt u gaslucht of vermoedt u een gaslek? Open direct alle ramen en deuren en draai de hoofdgaskraan dicht. Gebruik geen open vuur, rook niet en zet geen elektrische apparaten aan of uit. Bel het Nationaal storingsnummer 0800-9009 (24 uur per dag bereikbaar) en meld de gaslucht. Wilt u meer weten? Bekijk hier de stappen volledig uitgelegd.
Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, voeren wij onderhoudswerkzaamheden uit. Soms heeft u daardoor tijdelijk geen gas en stroom. Zo kunnen we veilig werken. Lees meer over welke werkzaamheden wij uitvoeren en wat u kunt verwachten.
Liander houdt u graag via sms op de hoogte over een gas- of stroomstoring bij u in de buurt. Uiteraard hopen we dat dit niet vaak zal gebeuren! En wees niet bang, we sms'en u alleen:
- aan het begin van een storing
- als de storing langer duurt dan we dachten
- als de storing is opgelost
Ook bij een tijdelijke gas- of stroomonderbreking door werkzaamheden houden wij u graag op de hoogte via sms. Wij sms'en u dan:
- een vooraankondiging
- een herinnering een dag van tevoren
- een half uur voor de start van de werkzaamheden
- als de onderbreking langer duurt dan we dachten
- wanneer u weer gebruik kunt maken van gas of stroom
Aanmelden
Meld u aan voor de sms-service
Binnen een paar minuten na uw aanmelding krijgt u een sms'je dat uw aanmelding gelukt is.
Heeft u op het moment van aanmelden een storing? Dan sturen we u nog een sms'je met daarin meer informatie over deze storing. We hopen dat u snel weer stroom heeft!
Afmelden
Afmelden voor deze sms-service kan altijd. Sms 'UIT' naar 4004. Lukt het niet? Dan is deze optie op uw telefoon mogelijk geblokkeerd. Neem contact op met uw mobiele telefoonprovider om de blokkade op te heffen.
Opgeloste storingen kunt u hier bekijken. U vindt hier een lijst met alle storingen die in het verleden zijn opgetreden, inclusief de datum, tijd en duur van de storing.
Let op! We tonen de tijd die nodig was om iedereen weer van stroom of gas te voorzien. Het kan zijn dat uw huis al eerder weer stroom of gas had. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. De tijden zijn indicatief, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Via energieonderbrekingen.nl blijft u op de hoogte. Vraag een account aan.