Waarom zoveel onduidelijkheid in communicatie?
Consumenten gaan steeds vaker elektrisch rijden, nemen een warmtepomp en koken op inductie. Afgelopen jaar kregen we hierdoor 2x zoveel aanvragen voor een wijziging van de stroomaansluiting als in de jaren hiervoor. We werken iedere dag hard om al die aanvragen te verwerken. Helaas lukt niet alles tegelijk. Dat komt omdat we bovenop de verdubbeling in aanvragen een groot tekort aan technisch personeel én aan materialen hebben. We kunnen als netbeheerder daardoor helaas niet altijd meer voldoen aan jouw planningswensen. Je moet steeds vaker, langer wachten op een gewenste stroomaansluiting of op een aanpassing in je meterkast.
2000 vragen per dag
We ontvangen bij onze klantenservice tot wel 2.000 vragen per dag. Dat kan over van alles gaan, maar vaak gaat het over werkzaamheden en de planning daarvan: Wanneer beginnen de werkzaamheden? Waarom duurt het zolang? Waarom kan ik niet met jullie overleggen? Die vragen begrijpen we maar al te goed en merken dat het stress en frustratie oproept. Vera, procesverbeteraar van Liander, legt uit wat wij eraan doen om zo duidelijk mogelijk te communiceren. En hoe we iedere dag verbeteren.
Bekijk het echte gesprek met Vera
Cookies
Ga mee met de stroom vooruit
De energietransitie is in volle gang. We gaan van gas naar groen. Van ketel naar pomp. Van tanken naar thuis. We gebruiken steeds meer stroom en wekken zelf steeds meer stroom op. Ons energienet is ruim 100 jaar oud en nog altijd betrouwbaar en veilig. Toch vraagt het anders gebruiken van energie om een update van ons net. Zo staan we voor de grootste verbouwing ooit.
Bekijk hier wat dat voor jou betekent