Compensatievergoeding bij storingen

Als u door een storing langer dan 4 uur geen stroom of gas heeft, dan keren wij automatisch een compensatievergoeding uit voor het ongemak. U hoeft hier niets voor te doen.
Monteur van Liander loopt met gereedschapskoffer in zijn hand

Wanneer krijg ik compensatie?

U krijgt alleen compensatie als u zelf 4 uur of langer aaneengesloten zonder stroom of gas heeft gezeten. Bij gepland onderhoud of een extreme situatie, zoals een natuurramp, krijgt u geen compensatie. Gepland onderhoud kondigen wij vooraf altijd aan via een brief, zodat u rekening kunt houden met de gas- of stroomonderbreking. De regels over compensatievergoedingen zijn vastgelegd in de wet.

Bekijk tussen de opgeloste storingen hoe lang uw storing duurde.

Let op! We tonen de tijd die nodig was om iedereen weer van stroom of gas te voorzien. Het kan zijn dat uw huis al eerder weer stroom of gas had. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Hoe werkt het?

U ontvangt binnen 12 weken een brief van ons. Hierin staat dat u recht heeft op een compensatievergoeding en de hoogte van het bedrag.
Uiterlijk 2 weken na de brief maken we het bedrag aan u over. Het bedrag wordt automatisch overgemaakt. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen.

Ik heb een brief ontvangen en ik moet mijn IBAN-nummer doorgeven

Heeft u recht op een vergoeding en hebben wij u per brief gevraagd om uw IBAN-nummer door te geven? Geef uw gegevens eenvoudig door via het formulier.

Hoeveel compensatie ontvang ik?

U krijgt € 35 wanneer u door een storing langer dan 4 uur aaneengesloten zonder stroom of gas heeft gezeten. € 20 extra voor elke 4 uur erbij (na 8 uur, 12 uur, etc).

Heeft u een zware of grote aansluiting? Dan gelden er andere regels.

Bekijk het volledige vergoedingsschema.

Rekenvoorbeeld


Meer weten?