Vervanging en uitbreiding van het stroomnet in Hoofddorp
De gemeente gaat binnenkort de bestrating vervangen in de Leeghwaterstraat, Kockstraat, Lipkensstraat en Van Gennepstraat. Voor die tijd worden de kabels en leidingen vervangen van het gas, het water en de elektriciteit zodat die klaar zijn voor de toekomst.
De werkzaamheden worden verricht in goed overleg met de gemeente. Firma Van Baarsen gaat de werkzaamheden uitvoeren. Het zal ongetwijfeld tot wat overlast leiden en we beperken die uiteraard zoveel mogelijk. We vragen uw begrip hiervoor.
De werkzaamheden duren van november 2024 tot eind 2025. De werkzaamheden gebeuren gefaseerd per straat. Over de periode waarin in uw straat gewerkt wordt houdt de firma Van Baarsen u op de hoogte.
Waar gaan we aan het werk?
Planning
We starten half november met de eerste werkzaamheden en zal duren tot eind 2025.
De aannemer houdt u op de hoogte van de planning en wanneer ze in uw straat aan het werk gaan.
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk? Mail uw vraag dan naar Liander_Haarlemmermeer@alliander.com met vermelding van het projectnummer 0235428.
U kunt ook bellen met onze Klantservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.