Uitbreiding stroomnet van de buurt Toolenburg
Om vandaag en in de toekomst betrouwbaar en duurzaam energie te kunnen blijven gebruiken in Hoofddorp, breiden we de komende tijd het stroomnet van deze buurt uit. Daarvoor leggen we nieuwe kabels.
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal 0,3 km nieuwe stroomkabels. Bij een deel van de woningen vervangen we verouderde huisaansluitingen. Dat zijn de kabels tussen het stroomnet en de meterkast van uw woning. Tijdens de werkzaamheden verdelen we het werkgebied in verschillende delen die we achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar.
Aannemer Van Baarsen voert het werk voor ons uit.
Waar gaan we werken
Planning
Naar verwachting zullen de werkzaamheden begin november starten en tot circa half december duren.
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met team Haarlemmermeer via Liander_Haarlemmermeer@alliander.com. Vermeld hierbij het casenummer: 0310798 in het onderwerp. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Klantservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.