Uitbreiding stroomnet van Berkhout
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal 3 kilometer nieuwe stroomkabels. Hiervoor voeren we 10 gestuurde boringen uit. Dit duurt ongeveer 4 weken. De weg is dan voor 4 kilometer volledig afgesloten. Hierna leggen we de nieuwe stroomkabels. In deze periode wordt de weg in gedeeltes afgesloten. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar
Aannemer Stam&Co voert het werk voor ons uit.
We starten 13 mei met de eerste werkzaamheden.
Waar gaan we werken
Klik op de foto voor een vergroting
Planning
Wanneer gaan we werken | |
---|---|
Waar gaan we werken | |
13 mei - 17 mei 2024 | Gestuurde boring Kerkebuurt 233 en 172 |
20 mei - 24 mei 2024 | Gestuurde boring Westeinde 278 en Kerkebuurt 234 |
27 mei - 31 mei 2024 | Gestuurde boring Westeinde 316 en 278 |
3 juni - 7 juni 2024 | Gestuurde boring Westeinde 351 en 323 |
10 juni - 2 augustus 2024 | Graafwerkzaamheden en vervangen stroomkabels |
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven.
De afgesloten route blijft bereikbaar voor hulpdiensten en bestemmingsverkeer. Ook voor schoolgaande kinderen blijft de route bereikbaar.
We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk? Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Vermeldt u hierbij het kenmerk dat boven aan de brief staat die u van ons ontvangen heeft.