Uitbreiding stroomnet van Banne Noord
Om vandaag en in de toekomst veilig energie te kunnen blijven gebruiken in Banne Noord, vernieuwen we de komende tijd het stroomnet van deze buurt. Hiervoor is het nodig dat het elektriciteitsnet rondom de Spinakerhof en Bramzeilhof gerenoveerd en verzwaard wordt, zodat u ook in de toekomst veilig stroom kunt blijven gebruiken.
Wat gaan we doen?
Op maandag 3 maart is Liander gestart met de werkzaamheden aan het stroomnet in Banne Noord. U zult gemerkt hebben dat we meerdere parkeerterreinen hebben afgezet nabij de Liander elektriciteitshuisjes om onze werkterreinen in te richten. Dit is nodig om veilig te werken.
Met aannemer Heijmans voeren we het werk uit. We leggen onder andere nieuwe stroomkabels aan en knappen de elektriciteitshuisjes op. Tijdens de werkzaamheden verdelen we het werkgebied in verschillende delen die we achter elkaar aanpakken. Zo blijft de buurt zo goed mogelijk bereikbaar. De werkzaamheden duren tot begin juli 2025. We willen u alvast bedanken voor uw begrip.
Waar gaan we werken
Planning
Wanneer gaan we werken | |
---|---|
Wat gaan we doen | |
Maandag 3 maart 2025 | De geplande start van de uitvoering |
Vrijdag 4 juli 2025 | Het geplande einde van de uitvoering |
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.