Uitbreiding stroomnet van de Coehoornsingel in Zutphen
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal ongeveer 3 km nieuwe stroomkabels en vervangen in 5 bestaande elektriciteitshuisjes de kabels en onderdelen.
Aannemer A. Hak voert het werk voor ons uit. De firma Schaafsma & Van Kins B.V. verzorgt de montagewerkzaamheden. Verder schakelen we een aantal andere bedrijven in voor specialistische werkzaamheden.
We starten op 1 oktober met de eerste werkzaamheden.
Waar gaan we werken
Planning
De werkzaamheden zijn gepland van 1 oktober 2024 t/m 14 februari.
We starten met werken in fase 1. Daarna werken we in de straten in fase 2.
We kunnen geen exacte planning afgeven wanneer we bij u in de straat zijn. De aannemer werkt namelijk in beide fases waar nodig.
Fase | |
---|---|
Waar gaan we werken | |
Fase 1 | Coehoornsingel Berkelsingel Melatensteeg |
Fase 2 | Hobbemakade Warnsveldseweg Emmalaan Kleine Omlegging Koningin Julianalaan Prins Bernhardlaan |
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met onze Klantservice op 088 - 542 64 44. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.