Uitbreiding stroomnet in Epe
Om vandaag en in de toekomst betrouwbaar energie te kunnen blijven gebruiken in Epe, breiden we de komende tijd het stroomnet uit. Daarvoor leggen we nieuwe kabels aan.
Wat gaan we doen?
We leggen in totaal zo'n 9 km nieuwe stroomkabels aan. De werkzaamheden zullen naar verwachting ongeveer een jaar duren.
Aannemer Van Gelder voert het werk voor ons uit.
We verwachten medio april te starten met de eerste werkzaamheden.
Blijf op de hoogte via onze BouwApp
Via de Liander BouwApp houden we u op de hoogte van alle ontwikkelingen in dit project. Om ons project te volgen, neemt u de volgende stappen:
- Download de Liander BouwApp gratis in de Apple App Store of Google Play Store
- Klik in de app op 'Ontdek'
- Zoek op projectnaam of plaats
- Selecteer het project
- Klik op 'Volgen'
Voordelen van de BouwApp
- Ontvang direct een melding wanneer wij een bericht plaatsen over het project
- Bekijk de laatste versie van de planning
- Neem gemakkelijk contact met ons op
Waar gaan we werken
Op de locaties waar een ondergrondse boring is ingetekend, zal de omgeving geen hinder ondervinden, aangezien deze boringen diep onder de grond plaatsvinden. Bij de in- en uittredepunten van de boringen kan echter wel hinder worden ervaren.
Planning
We verwachten medio april 2025 te starten met de werkzaamheden. We beginnen met het maken van de ondergrondse boringen. Hierna worden de stroomkabels aangelegd vanaf de wijk Klaarbeek via de wijk Burgerenk in noordelijke richting via Dellenweg tot Heerde Zuid. We verwachten dat de werkzaamheden ongeveer een jaar zullen duren. Het werkgebied wordt opgedeeld in verschillende delen, die we vervolgens één voor één aanpakken.
Via de BouwApp kunt u altijd de meest actuele planning bekijken.
Meer weten?
Als we de kabels vervangen of uw huisaansluiting op het vernieuwde net overzetten, is het nodig dat we de spanning tijdelijk van de kabels afhalen zodat onze monteurs veilig hun werk kunnen doen. Geldt dit voor u? Dan krijgt u ongeveer 3 werkdagen van tevoren hierover een bericht met de datum en het tijdstip van de onderbreking.
Hier vindt u tips hoe u uzelf kunt voorbereiden op een stroomonderbreking.
We moeten de werkzaamheden verrichten op de locatie waar de kabels liggen. Dit is vaak in de stoep en/of de weg. Het kan zijn dat tijdens de werkzaamheden (een deel) van de stoep en/of weg hierdoor niet beschikbaar is. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken leggen we loopplanken neer over de opgebroken weggedeelten, zodat woningen en/of bedrijfspanden bereikbaar blijven. We zetten het werkgebied af en plaatsen waarschuwingsborden.
Voorafgaand en gedurende de werkzaamheden slaan wij bij u in de buurt materiaal op. Ook hierbij proberen wij eventuele hinder tot een minimum te beperken.
Omdat wij grotere afstanden moeten afleggen voordat een kabel getrokken kan worden kan het zijn dat u enige tijd geen activiteit ziet op locatie. Daarnaast houden wij ook een kleine periode aan tussen het leggen van de kabel en de montage hiervan in de elektriciteitsruimtes. Dit om te voorkomen dat we bij vertraging in het leggen van de kabel direct in de problemen komen.
Een elektriciteitshuisje - ook wel elektriciteitsruimte genoemd - is een belangrijke bouwsteen van ons energienetwerk. Het elektriciteitshuisje maakt stroom geschikt voor het gebruik in uw woning.
Wij begrijpen dat u vragen heeft over de nieuwe elektriciteitshuisjes in uw buurt.
Dit kan helaas niet. We onderzoeken of we in de toekomst aanvragen voor een verzwaring van een huisaansluiting samen met andere werkzaamheden kunnen uitvoeren. Als dit kan, brengen we onze klanten hiervan op de hoogte.
Contact
Heeft u nog een andere vraag over de voorbereiding, planning of uitvoering van het werk?
Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 - 542 64 44 met kenmerk 0289402. Op werkdagen zijn we bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Ook kunt u via de BouwApp contact met ons opnemen.