Uw persoonlijke Mijn Liander-account
Regel uw energiezaken snel en eenvoudig in Mijn Liander. In uw persoonlijke omgeving heeft u een actueel overzicht van de stroom- en gasaansluiting(en) en uw opwekinstallatie. Ook past u eenvoudig uw gegevens aan.
De aansluiting bekijken en gegevens wijzigen
Wilt u energie opwekken? Bekijk in Mijn Liander of de aansluiting geschikt is voor opwekinstallaties zoals zonnepanelen, een warmteboiler en/of een laadpaal voor een elektrische auto. Voor advies kunt u het beste contact opnemen met een erkend installateur. In Mijn Liander vindt u ook een verwijzing voor het aanmelden van de teruglevering. Samen met uw energieleverancier maakt u afspraken over de teruglevering.
Wat kunt u nog meer in Mijn Liander?
- U kunt het automatisch uitlezen van uw meterstanden aan- of uitzetten
- Voeg meerdere adressen toe op één account. Zo ziet u welk aansluitadres gekoppeld is aan welke aansluiting (plus EAN-code)
- Het inzien van storingen en aanmelden voor SMS updates bij storingen
- Bekijk uw jaarlijkse netwerkkosten
- Volg de status van uw aanvraag
- Controleer of u in aanmerking komt voor een slimme meter en vraag deze aan.
Veelgestelde vragen over Mijn Liander
Wachtwoord vergeten? Vul hier het e-mailadres in waarmee u zich bij Liander heeft geregistreerd. U ontvangt vervolgens een e-mail waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt instellen.
Heeft u problemen met inloggen? Mogelijk komt het doordat:
- Het e-mailadres of wachtwoord onjuist is ingevuld.
- Het account is geblokkeerd, omdat u meer dan vijf keer heeft geprobeerd in te loggen.
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen. Lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Misschien heeft u iets aan de volgende tips:
- Gebruik de juiste code. U vindt deze in het midden van de brief. De code bestaat uit cijfers en letters.
- Kijk goed naar het verschil tussen een cijfer en een letter. Dat is soms moeilijk te zien. Bijvoorbeeld bij het cijfer '9' en de letter 'g'. Als u twijfelt, probeer dan eerst een keer met een 9, dan met een g.
- Handig: rechts bovenin de brief vindt u een QR-code. Met een QR-code scanner op uw mobiele telefoon kunt u de code automatisch laten invullen op de website. Scan de QR-code, klik op de knop Aanmaken en dan ziet u de code al ingevuld staan.
Ja, dat kan! In uw account kunt u meerdere adressen toevoegen. Zo heeft u een overzicht van de aansluitingen met de gekoppelde adressen.
U vindt uw aansluiting in het menu ‘Aansluitingen’. Klik op ‘Details’ voor meer informatie over de grootte van uw aansluiting.
Ja, Mijn Liander is 24/7 beschikbaar. Gepland onderhoud melden we van tevoren op de loginpagina.
U kunt hier een account aanmaken voor Mijn Liander.
- Nadat u een account heeft aangemaakt, ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Klik hierop om uw account te voltooien.
- Vraag vervolgens in Mijn Liander een brief met activatiecode aan. Zo kunnen wij zien of u toegang heeft tot het adres van de aansluiting(en).
- U ontvangt binnen 5 dagen een brief. In deze brief vindt u een activatiecode. Log in in Mijn Liander en vul de activatiecode in.
Uw account is nu geactiveerd. U kunt gebruikmaken van Mijn Liander en heeft inzicht in de aansluitingen die gekoppeld zijn aan uw adres.
Uw Mijn Liander-account is strikt persoonlijk. Alleen u weet het wachtwoord van uw eigen account.