Openbare verlichting
Wij zijn uw partner voor ondergrondse werkzaamheden aan de Openbare Verlichting (OVL). Gemeenten, provincies of de door u gemandateerde aannemers kunnen bij ons terecht voor nieuwe OVL-aansluitingen. En uiteraard ook voor wijzigingen aan het bestaande OVL-net.
Meer weten?
Heeft u een algemene vraag over openbare verlichting of FlexOVL? Neem dan contact op met Team Klantbeheer Publiek Domein op telefoonnummer 088 542 63 64. Kies in het menu voor Optie 2. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 15.00 uur. Of stuur een e-mail naar openbare.aansluiting@liander.nl.
Heeft u een vraag over uw OVL-aanvraag of eenmalige factuur? Neem dan contact op met Team Openbare Verlichting op telefoonnummer 088 542 63 64. Kies in het menu voor Optie 1. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur. Of stuur een e-mail naar openbareverlichting@liander.nl.
Heeft u een storing aan uw openbare verlichting? Storingen meldt u in het OV-Storingenportaal. Hier kunt u ook de voortgang van het herstel van uw storing zien.
Heeft u na raadplegen van het OV-storingenportaal toch vragen over de voortgang van het herstel? Stuur dan een e-mail naar ov.desk@alliander.com.
Voor zeer urgente OVL-storingen of vragen over het OV-Storingenportaal kunt u bellen met de OV-desk via telefoonnummer 088 191 15 24. Dit storingsnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Via Mijn Liander kunt u een overzicht met de gegevens van al uw aansluitingen aanvragen. Hierin staat bijvoorbeeld het soort aansluiting, de adresgegevens, het gebruik van de aansluiting, de doorlaatwaarde, de naam van het meetbedrijf en energieleverancier.
Na het inloggen op Mijn Liander klikt u op 'Bekijk uw aansluitingen'. Daar ziet u de optie om een export van al uw aansluitingen aan te vragen. U ontvangt het overzicht in een Excel bestand. Afhankelijk van het aantal aansluitingen ontvangt u het overzicht binnen 10 minuten tot maximaal 1 dag later.